Školní rok 2024/25
Termíny maturitních zkoušek zatím nejsou k dispozici.
Předseda | Místopředseda | Třídní učitel |
---|---|---|
PaedDr. Jitka Ullrychová | Bc. Zdeňka Cardová Slanařová | Mgr. Šárka Golišová |
Předmět | Zkoušející | Přísedící |
---|---|---|
Český jazyk a literatura | Mgr. Kateřina Šebíková | Mgr. Olga Neuwirtová |
Anglický jazyk | Mgr. Olga Neuwirthová | Mgr. Libor Diepolt |
Psychologie a komunikace | Bc. Květa Tuzarová | PhDr. Kateřina Veltruská Šmídová |
Ošetřovatelství | Mgr. Šárka Golišová | Mgr. Žaneta Kovačičová |
Ošetřování nemocných | Mgr. Šárka Golišová | Mgr. Žaneta Kovačičová |
Somatologie | Mgr. Šárka Golišová |
Mgr. Dominika Krivdová |
Předmět | SČ MZ | Profilové zkoušky – povinné |
---|---|---|
Český jazyk a literatura | DT | PP, ÚZ |
Cizí jazyk (AJ / NJ) | DT | PP, ÚZ |
Matematika | DT | |
Ošetřovatelství | ÚZ | |
Ošetřování nemocných | PZ |
Předmět | SČ MZ | Volitelné zkoušky |
---|---|---|
Psychologie a komunikace | ÚZ | |
Somatologie | ÚZ | |
Cizí jazyk (pouze v případě volby matematiky se SČ MZ) | PP, ÚZ |
SČ MZ – státní část maturitní zkoušky, DT – didaktický test, PP – písemná práce, ÚZ – ústní zkouška, PZ – praktická zkouška
Žák se může dále přihlásit až ke 2 nepovinným zkouškám, a to ze zbývajících zkušebních předmětů, které si nezvolil jako povinné zkoušky (v rámci cizího jazyka tedy není možné přihlásit se dvakrát ke stejnému cizímu jazyku), nebo z matematiky rozšiřující.
1A, 1B - vytvoření textu podle zadaných kritérií (tj. vystižení tématu, funkčního stylu, slohového útvaru a slohového postupu)
2A, 2B- funkční využití jazykových prostředků (využití znalostí jazykové normy a kodifikace – pravopis, morfologie, slovotvorba; využití jazykových prostředků adekvátních dané komunikační situaci; pestrost slovní zásoby)
3A, 3B- uplatnění zásady syntaktické a kompoziční výstavby textu (tj. zásada výstavby větných celků, vytvoří myšlenkově ucelený, strukturovaný a koherentní text)
Písemná práce je hodnocena bodovým systémem dle „Bodové škály k hodnocení písemných prací z českého jazyka a literatury“ (viz. materiál pro hodnotitele písemných prací Cermat). Pokud je student v oblasti kritérií 1A nebo 1B hodnocen 0 body, práce se již nehodnotí dále. Rozpětí bodů za každou hodnocenou oblast je 0–5 bodů. Maximální počet je 30 bodů.
Počet bodů | Hodnocení prospěchu |
---|---|
30–26 bodů |
výborný |
25–21 bodů |
chvalitebný |
20–16 bodů |
dobrý |
15–12 bodů |
dostatečný |
11–0 bodů |
nedostatečný |
Student/studentka si ze školního seznamu literatury dle stanovených pravidel vybírá 20 literárních děl a svůj seznam odevzdá nejdéle do 31. 3. (30. 6. – pro podzimní termín). Neodevzdá-li student svůj výběr do daného termínu, losuje si u zkoušky z celého seznamu literárních děl.
Příprava trvá 20 minut, ústní zkoušení 15 minut.
V jednom dni nelze losovat dvakrát pracovní list ke stejnému literárnímu dílu.
Počet bodů | Hodnocení prospěchu |
---|---|
28–25 bodů |
výborný |
24–21 bodů |
chvalitebný |
20–17 bodů |
dobrý |
16–13 bodů |
dostatečný |
12–0 bodů |
nedostatečný |
Maximální počet bodů – 28. Hranice úspěšnosti je 13 bodů (14 bodů u studentů s uznaným přizpůsobením podmínek).
Písemná práce je do výsledného hodnocení započítávána 40 % a ústní zkouška 60 %. Student bude hodnocen známkou 1–5. Pokud v některé části neuspěl, musí opakovat pouze danou dílčí zkoušku.
Písemnou prací se rozumí vytvoření souvislého textu (jednoho či dvou) v celkovém minimálním rozsahu 200 slov.
Vypracování trvá 120 minut.
Záznam písemné práce je rukopisnou formou.
Při konání písemné práce má žák možnost použít překladový slovník, který je zapůjčen školou. Pokud si žák přinese vlastní slovník, je řádně zkontrolován vyučujícím příslušného cizího jazyka.
Pro písemnou práci jsou stanovena 3 témata. Žák si zvolí jedno z těchto témat. Zadání obsahuje název zadání, popřípadě výchozí text k zadání a jednotlivé body, které je nutné dodržet.
Písemná práce se hodnotí podle následujících bodů:
Na základě těchto kritérií je stanoveno konečné celkové hodnocení písemné práce
Žák si losuje z 20 pracovních listů (dále jen PL), z nichž každý obsahuje 4 části. Před zahájením přípravy k ústní zkoušce si žák vylosuje jeden PL s určitým tématem.
Příprava ke zkoušce trvá 20 minut. Ústní zkouška trvá 15 minut.
V jednom dni nelze losovat dvakrát stejný pracovní list.
V úvodu zkoušky se žák krátce představí (0,5 minuty).
Při zkoušce se hodnotí následující kritéria:
Každá jednotlivá část zkoušky je hodnocena podle všech těchto kritérií. Na jejich základě bude stanoveno hodnocení každé jednotlivé části body 0-3. Body za jednotlivé části budou sečteny. Poslední kritérium – fonologická kompetence bude hodnocena za všechny části. Tedy nejvyšší počet bodů je 39. Známky budou odvozeny od přidělených bodů takto:
Počet bodů | Hodnocení prospěchu |
---|---|
39–35 bodů |
výborný |
34–30 bodů |
chvalitebný |
29–24 bodů |
dobrý |
23–19 bodů |
dostatečný |
18–0 bodů |
nedostatečný |
Žáci s přiznaným uzpůsobením podmínek mají podle závažnosti postižení právo na úpravu.
Výsledné hodnocení maturitní zkoušky bude známka 1–5. Písemná práce je do výsledného hodnocení započítávána 40 % a ústní 60 %. V případě neprospěchu žák opakuje jen tu dílčí část, ve které neuspěl.
Žák si losuje zadání z minimálně 20 maturitních otázek. Klasifikaci žáka schvaluje zkušební komise na základě společného návrhu zkoušejícího a přísedícího Nedojde-li ke shodě mezi zkoušejícím a přísedícím, jsou návrhy obou předloženy ke schválení zkušební komisi. O klasifikaci žáka hlasují členové zkušební komise, kteří byli této zkoušce přítomni po převážnou část konání zkoušky. Při rovnosti hlasů je rozhodující hlas předsedy zkušební komise. Žák vykoná zkoušku úspěšně, pokud je hodnocen stupněm výborný až dostatečný.
V případě, že byl žák hodnocen stupněm nedostatečným, může konat tuto zkoušku v opravném termínu, a to z každého zkušebního předmětu nanejvýše dvakrát.
1. den
Zkušební komise hodnotí úroveň získávání informací.
2. den
Výsledek je sdělen v den konání maturitní zkoušky, o výsledku rozhodují přítomní členové maturitní komise. V případě rovnosti hlasů, rozhoduje pověřený místopředseda, neboť předseda obvykle nezdravotník kam z důvodu specifického prostředí, kde praktická maturita probíhá, nemá přístup.
Stupeň 1 – výborný Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice, zákonitosti uceleně, přesně a plně chápe vztahy mezi nimi. Samostatně uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti. Myslí logicky správně. Ústní projev je správný, přesný a výstižný.
Stupeň 2 – chvalitebný Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice, zákonitosti v podstatě uceleně, přesně a úplně. Samostatně a produktivně s menšími podněty učitele uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti. Myslí správně, v jeho myšlení je logika. Ústní projev má menší nedostatky ve správnosti, přesnosti a výstižnosti.
Stupeň 3 – dobrý Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných poznatků, faktů, pojmů a definic nepodstatné mezery. Podstatnější nepřesnosti a chyby dovede za pomoci učitele korigovat. V uplatňování poznatků a dovedností se dopouští chyb. Jeho myšlení je v celku správné, v jeho logice se vyskytují chyby. V ústním projevu má nedostatky ve správnosti, přesnosti a výstižnosti.
Stupeň 4 – dostatečný Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných poznatků závažné mezery. V uplatňování osvojených poznatků a dovedností a při řešení teoretických úkolů se vyskytují závažné chyby. Ústní projev má vážné nedostatky ve správnosti, přesnosti a výstižnosti. Závažné chyby dovede za pomoci učitele opravit.
Stupeň 5 – nedostatečný Žák si požadované poznatky neosvojil uceleně, přesně a úplně, má v nich závažné a značné mezery. V uplatňování osvojených vědomostí a dovedností se vyskytují velmi závažné chyby. Neprojevuje samostatnost v myšlení. V ústním projevu má závažné nedostatky a chyby, které nedokáže opravit ani s pomocí učitele.
Žáci s přiznaným uzpůsobením podmínek pro konání maturitní zkoušky mají podle závažnosti svého znevýhodnění právo na úpravu prostředí, navýšení časového limitu přípravy, obsahové a formální úpravy zadání zkoušek, odlišnosti v hodnocení, použití kompenzačních pomůcek atd. v souladu s doporučením PPP.